Berzorging en retouren

 

Verzending
Om een zo goed mogelijke service te bieden verzenden wij onze bestellingen via Pakketpost met Track & Tracé code! Grotere zendingen, zoals tuinsets en eettafels, komen met een speciale bezorgdienst. Hiervoor wordt er een afspraak gemaakt voor de levering.
Retourneren
Het kan voorkomen dat je een product wilt retourneren. Dit kan bij ons binnen 14 dagen na het verstrijken van de bedenktermijn, zonder opgaaf van reden.  Je hebt 14 dagen om het retour te melden en vanaf het moment van melden 14 dagen om de bestelling te retourneren.

Is mijn bestelling al verzonden?  Zodra het product is verzonden ontvang je een automatisch gegenereerde e-mail met een Track & Tracé link om de bestelling te volgen.

Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb? Bezorging binnen 3-6 dagen *Door de grote vraag tijdelijk een iets langere levertijd voor tuinmeubels 

De levertijd is ook afhankelijk van het type product dat je hebt besteld en de voorraad. Sommige producten zijn groter of zwaarder dan normaal, wat betekent dat de bezorging iets langer duurt. Voor eettafels en banken zal er een aparte bezorgafspraak gemaakt worden.

De bestelling wordt verzonden op het moment dat alle producten op voorraad zijn.  We doen ons uiterste best om je bestelling snel te leveren maar we kunnen dit niet altijd garanderen. Wanneer de levertijd onverhoopt wordt overschreden, dan word je hier per e-mail van op de hoogte gebracht. 

Ruilen en retourneren

Niet helemaal tevreden? Wij helpen je!

Een product via het internet of de telefoon besteld en toch niet helemaal tevreden? Al onze producten kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. Wel hanteren wij een aantal voorwaarden, zorg bijvoorbeeld dat de originele verpakking bewaard blijft.

14 dagen bedenktermijn

Bij Woneninterieur.nl loop je geen enkel risico. Voor elk online besteld product geldt een bedenktermijn van 14 dagen, ingaande de eerste dag nadat de bestelling bij je is afgeleverd. Ben je niet helemaal tevreden over je aankoop en is het product ongebruikt en onbeschadigd, dan kan je het, zonder opgaaf van redenen, aan ons retourneren. Wij adviseren altijd de verzenddoos en de originele pakking voorzichtig open te maken, zodat je deze weer kunt gebruiken als je de bestelling wilt terugsturen. 

 

Ruilen

Wil je een artikel ruilen omdat deze tijdens vervoer is beschadigd of bijvoorbeeld omdat je toch liever een andere kleur hebt, dan is dat natuurlijk mogelijk. Valt het product binnen de afmetingen voor PostNL pakketpost, dan kan je deze kosteloos naar ons retourneren via PostNL. Is het vervangende artikel op voorraad, dan sturen wij deze toe zodra de retourzending door ons is ontvangen.

Betreft het een omruiling van grote artikelen, zoals banken, tafels of kasten. Ook dan ruilen we deze kosteloos om. In dit geval neemt onze planning - na aanmelding van je omruil artikel, bij onze klantenservice - contact met je op om een passende omruilafspraak te maken.

Procedure ruilen (mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst)

  • Neem contact op met onze afdeling Klantenservice en meld dat je een artikel wilt ruilen.
  • Na aanmelding van je omruiling ontvang je van onze klantenservice en retourlabel en een omruilformulier. Vermeld hierop, welk artikel je terug stuurt en welk artikel je hiervoor in de plaats wenst te ontvangen (naam, kleur en productcode).
  • Verpak het product met zorg in de originele verpakking en lever het pakket vervolgens gratis af bij een kantoor van PostNL

    Na ontvangst van het pakket zal het nieuwe pakket naar je toegezonden worden.
  • Is het vervangende product goedkoper, dan storten wij het verschil binnen 14 werkdagen retour op de bij ons bekende bankrekening. Is het vervangende product duurder, dan zenden we een email met een aanvullende factuur en betaalinstructies.

 

Retourneren (herroepen overeenkomst)

Valt het te retourneren product binnen de afmetingen en het maximale gewicht voor PostNL pakketpost, dan zijn de retourkosten voor retourzendingen van zowel adressen in Nederland als België, gratis. Het maximale formaat voor PostNL pakketpost is: 176 x 78 x 58 cm. Het maximale gewicht is 30 kg.

Betreft het te retourneren artikel een zwaarder of een (ingepakt in de originele doos) groter product die buiten de PostNL pakketpost maten valt (zoals bijvoorbeeld een bank, eettafel of kast), dan zal onze klantenservice contact opnemen om een afspraak te maken om het meubel op te halen. De kosten voor het ophalen van de retourzending bedragen in dit geval € 35,-.

* Voor Boxsprings zijn er geen retourkosten en deze worden op afspraak weer opgehaald

Procedure retourneren PostNL pakketpost  (mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst)

  • Neem altijd eerst contact op met onze afdeling Klantenservice en meld dat je een artikel wilt retourneren.
  • Gebruik voor de retourzending altijd het retourlabel dat je van ons ontvangt.
  • Verpak het product met zorg - in de originele verpakking - en lever vervolgens het pakket gratis af bij een PostNL punt:
  • Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging per email.
  • Het door jou reeds betaalde aankoopbedrag wordt vervolgens binnen 10 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst door ons terugbetaald op de bij ons bekende bankrekening.

Procedure retourneren grote producten, zoals banken, tafels en kasten (mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst)

  • Neem altijd eerst contact op met onze afdeling Klantenservice en meld dat je een artikel wilt retourneren.
  • Verpak het product met zorg - in de originele verpakking – volg de gegeven instructies van onze klantenservice op:
  • Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging per email.
  • Het door jou reeds betaalde aankoopbedrag (met aftrek van de eventuele retourkosten) wordt vervolgens binnen 10 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst door ons terugbetaald op de bij ons bekende bankrekening.